söndag 29 oktober 2023

Oktoberbrevet 2023

Här kommer en liten hälsning i slutet av oktober. Det har blivit höst, det blir mörkare och kyligare. Tycker det är en riktigt mysig tid på året. 

Så vad har hänt i oktober då? Jo, den 10:e blev jag färdig undersköterska! Det var tårtkalas på skolan, 2 av lärarna var där, de som vi hade de sista 3 månaderna: Psykiatri 2 och Hälso- och sjukvård 2. Vilken härlig känsla det var. Från början var vi närmare 30 i klassen, men nu var vi nog bara ett 10-tal som klarat av kursen. Började i mars förra året och nu var jag färdig. Det har gått otroligt fort! Inga mera läxor att göra, inga flera prov att plugga till, allt var över. På min arbetsplats är det planerat att jag ska jobba 50% undersköterska/50% medicinsk sekreterare. Jag har gått dubbelt med ordinarie undersköterska på mottagningen, har fått öva på att ta blodtryck, EKG, snabb-sänka och urinprov. Tycker det är superkul! Så småningom kommer jag att vara helt ensam på mottagningen!

Natten till idag vred vi tillbaka klockan till vintertid så vi fick sova en extra timme, jätte skönt, även om det nu blir mörkare kvällar. Nu längtar jag ännu mer till nästa års ö-luff!

Håller på för fullt att planera för nästa års fotokalender. Har väl hunnit halvvägs, ingen lätt historia....

Länkar ut några foton från Finnhamn dit jag åkte en helg i slutet av juli: