lördag 30 september 2023

Septemberbrevet 2023

Här kommer en liten hälsning i slutet av september. Vilken underbar månad det varit med en del riktigt varma dagar! 

Praktiken fortsatte ytterligare 3 veckor. Det var riktigt roligt. Jag fick öva på riktigt med att ta blodtryck, puls, temp, syresättning och andningsfrekvens. Även ta blodsockret och scanna blåsan. Sista veckan fick jag eget ansvar att ta hand om 3 patienter. Det kändes "på riktigt" och jag hade 2 superbra handledare. 

Denna vecka var jag åter på mitt ordinarie jobb. I början av veckan hade vi prov i psykiatri 2. Det allra sista provet! Jag fick godkänt så det känns extra bra. Nu är det inte långt kvar. En sista uppgift har vi som har deadline nästa vecka. Efter det kan jag slappna av! Längtar verkligen....

Andra helgen i september tog jag en dagstur till Ingmarsö. Det var en riktigt solig dag. Jag gick av vid norra bryggan och vandrade till södra bryggan där krogen ligger. Tog en lunch där, satt ute i solen, jätte skönt. Efter lunchen tog jag en promenad till stranden vid Femsund. Satte mig längst ut på bryggan. Något senare bröt jag upp och vandrade vidare. Svängde in på vägen som leder till Norrgården. Det såg lika fint ut där som det alltid gjort. Vandrade vidare, följde vägen mot Brottö tills jag kom ner till viken, där vände jag och gick tillbaka till huvudleden. Sedan var det dags att gå till norra bryggan igen och invänta båten tillbaka. Jag hann med en hel del promenader, hade en väldigt trevlig dag! 

Här kommer några foton från Ingmarsö: