torsdag 30 november 2023

Novembervbrevet 2023

Här kommer en liten hälsning allra sista dagen av november! Åh vilket väder vi fått.... så mycket snö på bara några dagar. Det är så himla vackert! Jag älskar verkligen snö. När det är vinter ska det vara snö, det hör till, tycker jag. Det värsta jag vet är när det är barmark och grusigt. Det ser ut att komma mer snö de närmaste dagarna och kylan kommer också hålla i sig.

I mitten av månaden tog jag en dagstur till Grinda. Då var det fortfarande höst. Fick till en massa fina foton med fallna höstlöv och vackra färger. Men det var råkallt och blåsigt värre där ute. Det gick inte att sätta sig ner på en klippa och njuta..... det blev en hel del promenader runt ön istället. Bästa sättet att hålla sig varm! 

I veckan skickade jag äntligen in bilderna till nästa års fotokalender! Det tog tid i år. Kändes hopplöst att få till kalendern, Jag har faktiskt suttit varenda kväll i flera veckor (sedan mitten av oktober) och "lekt" med bilder. Hade svårt att hitta rätt ö och rätt motiv till rätt månad. Alltid lika svårt. Jag beställde några extra som jag lägger ut till försäljning på min hemsida inom kort. Förhoppningsvis får jag dem nästa vecka som jag blivit lovad! 

Imorgon är det 1:a december och på söndag är det 1:a advent! Vart har detta år tagit vägen?? Det har verkligen gått fort! I helgen blir det till att julpynta, det ska bli kul! Lägger ut sista startbilden för i år imorgon. Ha en trevlig 1:a advent!

Här kommer några foton från Grinda: Psst... ett av fotona kommer med i nästa års kalender!