torsdag 31 augusti 2023

Augustibrevet 2023

Här kommer en liten hälsning sista dagen av augusti! Hösten är på gång, men sommaren håller kvar sitt grepp! Det är kyligt på morgnarna men under dagen blir det varmt och skönt. 

Det har nu gått 1½ månad sedan jag kom hem från ö-luffen, men det känns som evig-evigheter sedan..... Tänker ofta tillbaka till den, längtar redan ut till min nästa ö-luff! Jag har redan planerat den, ö för ö. Nästa år ska jag vara borta i 4 veckor som jag brukar, kändes alldeles för kort i år. Men än så länge är jag bara i "planeringsstadiet". Boka gör jag först i början av nästa år. 

Så vad har hänt nu i augusti då? Jo, skolan började igen den 7:e. Nu är det sista terminen och då gäller det! Hårda bud i Mellerud! Hade ett prov förra veckan i ämnet "Hälso- och sjukvård 2". Om man inte klarade detta prov så var man ej behörig att gå ut på praktik. Men jag klarade mig! Vi i klassen fick välja praktikplats denna gång, jag valde en kirurgavdelning på en av de 4 stora sjukhusen i Stockholm. Tyckte att kirurgi skulle passa mig. Det fanns även chans att jag skulle kunna få se en operation. 

Praktiken började i måndags, då var det en introdag. Sedan jobbade jag i tisdags, ledig igår och idag, sedan jobbar jag i helgen. Ett bra schema första veckan. Nu känns det verkligen "på riktigt"! Under min praktik nu så har jag en mastig uppgift att göra. Alltid en massa läxor...  Efter praktiken är det bara 3 veckor kvar. Under den tiden har jag prov i det andra ämnet "Psykiatri 2". Sen är jag färdig undersköterska fredagen den 13:e oktober! 

Lägger ut några foton från sommarens ö-luff: 

Fjärdlång





Arholma





Finnhamn





Svartsö