söndag 30 april 2023

Aprilbrevet 2023

April, april, din dumma sill, jag kan lura dig vart jag vill! Och lurade blev vi verkligen denna månad. Vi fick lite snö och kyla i början, sedan kom värmen sakteligen tillbaka. 

I slutet av månaden blev det en dagstur till Ingmarsö. Åkte dit med min kompis Christina. Först åt vi en lunch på krogen, sedan gick vi till badstranden vid Femsundet och satte oss på bryggan. Det var strålande väder, riktigt varmt i solen. Blev sittandes där några timmar. Premiärturen till skärgården för i år! 

Idag bokade jag den 3:e och sista ön av min ö-luff! Så nu är min semester färdigbokad. Vilken härlig känsla! Bara hoppas att det blir en riktigt varm sommar ute i skärgården! 

Har läst att det inte blir särskilt många majbrasor i år då det är väldigt torrt i markerna. Så vi nöjer oss med att åka in till stan och runda av i Vitabergsparken. Samma tur som för 2 år sedan. 

Trevlig Valborg!

Här kommer några mobiluppladdningar från Ingmarsö: de första 4 är från båtresan, de 2 sista är från ön: