söndag 26 februari 2023

Februaribrevet 2023

Här kommer en liten hälsning i slutet av februari! Det har snöat lite de senaste dagarna och vi fick tillbaka lite vinterlandskap igen. Men det är ju så vackert med det vita och dessutom blir det ju ljusare. En stor skillnad mot för en månad sedan. Nu går solen ner kl 17:07, för en månad sedan kl 15:49!'

I fredags var jag klar med min praktik på servicehuset. Det var lite roligare nu då de boende kunde klara sig mycket själv, samt att man fick viss kontakt med dem. Jag fick ett bättre schema än i höstas och jobbade mestadels dagtid mellan kl 7:30-15. Under tiden för praktiken fick vi en mastig uppgift att göra och nu är jag klar med den. Ska bara korrekturläsa, sedan skickar jag in den. Nu ser jag faktiskt fram emot att komma tillbaka till mitt ordinarie jobb! Det känns som evigheter sedan jag jobbade där!

Nu börjar jag få lite "skärgårds"-känslor också. Snart ska vi lämna önskemål om hur vi vill ha semester i år. Det är ännu för tidigt att boka öarna men i år har jag bestämt mig för att det blir 3 öar. Vilka de blir håller jag hemligt!

Lägger ut några bilder från ett vintrigt Sandhamn, de är från en dagstur jag tog i februari 2010!