söndag 29 januari 2023

Januaribrevet 2023

Här kommer en liten hälsning i slutet av årets första månad. Än är det inte slut på januari, 2 dagar återstår. Vi har haft vinter och det har tidvis varit en kall månad. 

Torsdag den 12 januari blev företaget som skapat min hemsida drabbat av ett intrångsförsök! Jag märkte det redan på morgonen, jag fick inga flera mail, det bara stod och snurrade. Tänkte först att det kanske var något tillfälligt, det kan ju bli så där ibland, men inte ens på fredagen kom några nya mail. Jag gick in på företaget Internet och där stod att läsa om detta intrångsförsök! Kollade då också min hemsida och den var rejält "trasig". Alla bilder var "borta". Mailen skulle de försöka få igång till måndagen så man åtminstone kom in på webbmailen. Och mycket riktigt, på måndagen gick det att läsa alla mail där. Men resten, alla hemsidorna, skulle ta ännu längre tid att reparera. Så inget att göra åt än att bara vänta. 

Efter 2 veckor såg min hemsida någorlunda ut men "Produkt"-sidan fungerar fortfarande ej. Företaget håller på för fullt att återskapa och byta ut alla servrar så det kan nog ta sin lilla tid. Min "riktiga" mail fungerar inte ännu utan jag fortsätter att använda webbmailen. Jag vet att de just nu har det tufft i telefonsupporten med långa väntetider som följd så jag väntar med att ringa dem och be om hjälp med att återskapa min mail. En vacker dag ska det fungera igen!

Vad gäller mina undersköterskestudier så ska jag ut på min andra praktik imorgon och 4 veckor framåt! Denna gång blir det ett servicehus. Få se hur det blir! 

Förra året i januari åkte jag ju ut på en gruppresa till Söderarm (Torskär). Det blev ingen repetition av detta i år men jag lägger ut några bilder som minne av den där kalla dagen i januari då jag besökte ön!