fredag 30 september 2022

Septemberbrevet 2022

Här kommer en liten hälsning sista dagen av september. Nu är hösten här på riktigt, men jag tycker förstås det är mysigt. Det blir lite kyligare och mörkare, man får tända ljus i mörkret. 

Nu har jag gjort min 1:a praktik. Jobbade sista dagen för en vecka sedan och är åter på mitt ordinarie arbete. Jag fick ett rätt så mastigt schema med långa dagar och ibland dubbla pass. Ena dagen kunde jag jobba från kl 14-21 för att dagen därpå jobba från kl 7-16. Och mitt upp i allt så hade jag en massa skolarbete att göra... det blev tuffa veckor. Dessutom hade jag 2 prov igår. Idag var deadline för de mesta av uppgifterna. Nu är denna "termin" slut, om en vecka väntar nya ämnen. Det ska bli intressant. 

Jag håller redan på att planera nästa års fotokalender och jag är på god väg redan. Jag har några månader kvar som saknar någon ö. Men det ska jag väl kunna lösa inom kort hoppas jag. 

Det har inte blivit en enda weekendresa i skärgården i år. Men nu med studier på distans och alla läxor plus mitt vanliga jobb så har jag ej haft någon möjlighet att undvara någon helg till att resa i skärgården. Hinner nog inte åka iväg senare i höst heller. Men skärgården är inte bortglömd för det. Sommarens ö-luff och alla dagsturer finns färskt i minnet! 

Lägger ut några höstbilder, slumpvis utvalda öar: