onsdag 31 augusti 2022

Augustibrevet 2022

Sista dagen i augusti, här kommer sista sommarmånadens hälsning. Vilken kanonsommar vi haft med härlig värme långt in i augusti! Det kunde inte bli bättre....

Mina studier har börjat igen efter några månaders uppehåll. 3 nya ämnen men inga fysiska lektioner denna gång. Har redan haft 2 prov och en inlämningsuppgift. Dessutom började min första praktik igår som undersköterska på ett vård- och omsorgsboende. Ska jobba där i 4 veckor så nu har jag "semester" från mitt ordinarie jobb. Skönt med ett litet break! Igår jobbade jag "på riktigt", det var mest en intro i måndags. Har fått ett mastigt schema med oregelbundna tider och varannan helg. Men det gör mig absolut ingenting. Jag kan t ex jobba eftermiddagsskift ena dagen för att dagen därpå börja tidigt på morgonen. Bara hem och vända med andra ord! Men jag tycker verkligen det är superkul! Mycket omväxlande och nästan aldrig stillasittande. Så olikt jag jobbar idag...

Så blev det faktiskt 2 dagsturer till skärgården då vädret ju var så toppen! Först blev det Finnhamn tätt följt av Nåttarö. Jag hade sällskap av min kompis Christina till varje ö och vi hade så trevligt. På Nåttarö var det varmast och vi låg och solade på Stora Sand i några timmar. Fyllde på min solbränna från i somras. Detta var nog sista sommarvärmen för i år, nu väntas lite svalare, höstligare väder. 

Imorgon är det 1 september och en ny bild kommer att pryda bloggen! Avslutar med att lägga ut en mysig bild från Nåttarö, Drottninggrottan!