söndag 31 juli 2022

Julibrevet 2022

Här kommer några rader sista dagen i juli. Idag är det exakt 2 veckor och 1 dag sedan jag kom hem från ö-luffen, även om det känns som en halv evighet sedan! Men jag har den färsk i minnet oavsett....

Fejan blev ju en total besvikelse. Där var helt folktomt, både på själva vandrarhemmet och i omgivningen runt omkring. Det var sorgligt att se alla byggnader stå tomma. Allt som förr sprudlade av liv, nu var det helt dött. På krogen var det också rätt så dött, det var jag och några till, förmodligen bara båtfolk eller dagsturare. Denna ö har i många år varit en av mina favoöar, men inte nu längre, tyvärr. Frukosten var heller inget upphetsande, den var supertråkig. Personalen var också lite halvtråkig, gav inte det där "lilla extra". Tur att min kompis Christina kom andra natten så jag slapp vara ensam en natt till... 

Sedan kom jag till underbara Arholma där jag bodde på Arholma Nords vandrarhem i en hel vecka! Det var riktigt lyxigt!  Christina bodde första natten där och tyckte också det var helt fantastiskt! Vi fick de 2 enkelrummen mitt emot varandra. Och frukosten där var ju helt fantastisk! Så mycket gott! Och så himla trevlig personal! Jag längtar redan tillbaka...! 

I förrgår fyllde jag år, lite halvjämnt. Firade på bästa sätt på en indisk restaurang på söder. Mycket god mat! 

Ikväll rockar vi loss till Rolling Stones i Friends Arena! Det ser jag fram emot! 

Här kommer några av de bästa fotona från årets ö-luff: (de första 3 från Fejan, de sista 3 från Arholma Nord).