lördag 31 augusti 2019

Augustibrevet 2019

Idag, på augusti månads allra sista dag, kommer en liten hälsning! Vilken underbar sensommarvärme vi har! Och såvitt jag vet ska den hålla i sig några dagar till...

Det blev inget julibrev i år. Jag kom ju hem från min underbara ö-luff i slutet av juli, så jag hann aldrig fixa någon hälsning då. Men desto mera nu!

I augusti har jag gjort diverse saker.... först kom en vandring på Ornö. Vi var en grupp om 12 personer och vi vandrade på Norra Ornö, Skinnardal. Det bestod av delvis svårtillgänglig mark där vi vandrade i olika terräng; skogsstigar, sankmark, berg- och grusstigar. Vi kom slutligen till Ornöboda, en plats jag endast sett från båten. Nu fick jag äran att vara där och se platsen live!

Lite senare i augusti fick jag äran att träffa en programledare, Linnea, från P1, hon mailade mig i slutet av april och ville göra en intervju med mig ang människor som gillar att vistas i naturen. Vi åkte till Grinda där vi lunchade och promenerade runt på ön. Jag blev intervjuad under större delen av tiden där. Programmet kommer att bli 1 av 7 och kommer att sändas med start i mitten av september månad. Hon visste inte vilken ordning just mitt program kommer att sändas men det skulle hon meddela nig! Ska bli jätte kul att höra det på P1! Efter att programmet sänts skulle jag få ljudfilen skickad till mig så jag kan ha den för evigt.... ska verkligen bli kul att få lyssna på mig själv i radio! Jag kanske blir en rikskändis, haha....

Ö-luffen känns nu väldigt avlägsen, även om det bara gått lite drygt en månad. Vardagen har varit orsaken, jobbar nu för fullt. Men jag vet vad jag har att göra framöver; välja ut 12 foton till nästa års fotokalender och planera inför nästa års ö-luff... det blir då min 20:e ö-luff och det känns väldigt speciellt förstås! Jag firar 20-års jubileum! Wow! Så många år har jag rest i skärgården! Jag måste välja mina öar med omsorg!

Men först väntar en 4-nätter lång vistelse i Antalia, Turkiet... min mellan systerdotter gifter sig! Ska bli så roligt att få uppleva det! För 3 år sedan åkte jag till Sydafrika då min äldsta systerdotter gifte sig. Nu blir det lite närmare, endast 4 timmars flygresa. Det ska bli skönt med lite avkoppling i Turkiet! På återseende i september!