söndag 29 september 2019

Septemberbrevet 2019

Här kommer en liten septemberhälsning! Hösten är här och sommaren är en minne blott....

Men jag var ju i Antalya, Turkiet i början av september och var med på min systerdotterns bröllop. Det var min allra första gång i Turkiet och jag tyckte det var helt fantastiskt! Vi bodde på ett mysigt hotell i Kaleici (Gamla stan) och bröllopet ägde rum på en härlig restaurang precis vid havet. Varmt var det, 35 grader så gott som varenda dag. På nätterna sjönk det aldrig under 25 grader. Vi badade i hotellets pool varenda dag. Jag längtar faktiskt tillbaka dit. Blir riktigt nostalgisk när jag kollar på alla bilder jag tog. Längtar dit igen....

Så kan jag också avslöja att programmet jag kommer att vara med i (Ute med P1) kommer att sändas måndagen 14 oktober kl 10:35! Programmet är 25 min långt. Det går i repris lördagen därpå. Men jag kommer att få själva ljudfilen skickad till mig efter att programmet har sänts! Då lägger jag ut filen på min hemsida under fliken "Blogg". Det ska bli jätte roligt att lyssna på programmet!

Arbetet med att hitta 12 nya foton till nästa års fotokalender pågår nu för fullt! Hoppas bli klar om några veckor..... inte helt lätt att välja ut de bästa fotona....

Nu kan man även resa med SL-kortet på Waxholmsbåtarna under lågsäsong! Det blir nog en höstresa till någon ö en lördag framöver.

Nästa och sista skärgårdsresan blir i december när vi besöker Utö Julmarknad! Alltid lika roligt!

Nästa års ö-luff har jag inte riktigt funderat på ännu.... jag vet dock med säkerhet några öar jag kommer att vistas på, men jag hinner planera för det, har ju hela hösten och vintern på mig!

Men nu ser jag fram emot att lyssna på P1! Jag får hålla mig till tåls! Imorgon är det endast 2 veckor kvar.... !