onsdag 26 juni 2019

Junibrevet 2019

Här kommer en liten hälsning i sommarmånaden juni! Min semester började förra veckan dagen innan Midsommar! Vilket kanonväder vi hade! Helt underbart! Firade ute på landet på Torö.

Denna vecka har jag haft fullt upp med att packa, handla och fixa med diverse. För jag åker ju snart ut på min härliga ö-luff! På lördag morgon går startskottet på min underbara resa. Jag har resfeber så det knakar. Trots att jag gjort detta så himla många gånger.... Troligtvis vänjer jag mig aldrig.... det är en speciell känsla ... Jag lämnar mitt hem i några veckor för att njuta och leva i ö-världen. Det är så härligt att gå ner i varv och leva med naturen. Som balsam för själen!

I år ska jag "bara" vara ute i 3 veckor och enbart bo på 2 öar. Vilka öarna är tänker jag inte avslöja här! Ni får snart veta det. Det blir min 19:e ö-luff genom tiderna! Tänk att jag lyckats hålla liv i en sån fin tradition! Nästa år firar jag 20-års jubileum! Då måste jag hitta på något speciellt!

Man vet ju aldrig hurdant vädret blir där ute. Allt man kan göra är att hoppas på mycket sol och värme! Förra året slog ju verkligen rekord! Det var den varmaste sommaren i mannaminne! De bästa somrarna under mina ö-luffar var 2006, 2009, 2010 och 2018. Det sämsta året var 2008. Få se om 2019 blir ett nytt rekordvarmt år. Det är ju i och för sig bra för naturen med lite regn emellanåt....

Idag provade jag att stänga min väska - och det gick! På fredag ska jag inhandla all mat jag ska ha med mig de första dagarna. Få se om allt det får plats i kylväskan....

Nu längtar jag ut...... må dessa dagar gå fort! Vi kanske ses ute på öarna, vem vet!