tisdag 28 maj 2019

Majbrevet 2019

Här kommer en liten majhälsning! Sköna maj, välkommen, tralalalala..... eller hur man nu uttrycker sig.

Nu måste jag ju berättat något som hände i slutet av förra månaden: Några dagar efter att jag publicerat aprilbrevet fick jag ett mail från en programledare för P1, hon jobbade med ett program som heter "Ute med P1" och handlade om friluftsliv och människor som gillar att vara ute i naturen. Hon ville träffa mig på en intervju i sommar, så vi bestämde att vi träffas i augusti och tar en tur tillsammans till en skärgårdsö där intervjun kommer att ske. Det är ingen live sändning, programmet blir 25 min långt. Jag återkommer och meddelar när programmet ska sändas!

Idag är det exakt en månad sedan jag tryckte på "publicera"-knappen och min hemsida blev fullt synbar för alla! Det var både roligt och nervpirrande! Fast mest roligt förstås! Den första tiden efter publiceringen fick jag ett antal mail från boenden på de olika öarna om rättelser och uppdateringar, något jag var oerhört tacksam för. Jag förde ju bara över all ö-info från bloggen - och den skapade jag 2011. Mycket har ju hänt sedan dess. Det är ju inte alltid så lätt för mig att hänga med på allt som händer när jag inte besöker alla öar varje år. Men nu ska allting vara korrekt.

Jag är särskilt nöjd med bildspelen jag skapade till varje ö. Och på startsidan så har jag också ett bildspel - ni har säkert listat ut att detta bildspel är fotokalendern för 2019! Om inte, så vet ni det nu!
Nord--sydlinjens sida är jag också väldigt nöjd med. Jag ska lägga in lite flera bilder så småningom.  Nyhetssidan håller jag på att fixa till och korrigera lite grann. Därför är den så gott som tom i nuläget. Men den kommer att bli bra till slut, jag lovar!

Så har det ju varit ishockey-VM också! Där har jag knappt missat en match! Jag är hockeytokig - det är något speciellt med just ishockey-VM! Även om Sverige åkte ut ur VM i Kvartsfinalen så kollar jag ändå. Det är ju riktigt spännande! Många sena kvällar har det blivit....

Tiden går så himla fort.... nu jobbar jag bara denna vecka och 3 veckor till, sen har jag semester! Men dessa veckor är korta, endast en hel arbetsvecka innan midsommar! Nu börjar jag faktiskt längta ut i den underbara skärgården!

Jag reser bort i helgen, hemma igen på söndag. Därför publiceras junibilden en dag senare.

Trevlig Kristi Himmelsfärdshelg!