torsdag 29 februari 2024

Februaribrevet 2024

Här kommer en liten hälsning sista dagen av februari - och i år är det skottår! 4 år sedan vi blev Tyresöbor! Ett datum som är lätt att komma ihåg.

Så vad har hänt i februari då? Inte särskilt mycket kan jag påstå.... snön smälte sakteligen bort, nu är det bara barmark kvar. Men en sak som är riktigt påtagligt är att det blivit mycket ljusare nu. För en månad sedan gick solen upp kl 8:04 och ner 15:56, idag gick den upp kl 6:45 och kommer att gå ner kl 17:14. Vi går mot ljusare tider, i södra Sverige har den metrologiska våren redan kommit! Även om det fortfarande är rätt så kyligt så är våren i antågande! 

Skärgården är inte bortglömd. Under denna månad bokade jag de sista 2 öarna, så nu är min ö-luff komplett! Jag längtar verkligen ut nu... men innan ö-luffen så kommer jag gå på 2 mässor i mars: Antikmässan (7-10 mars) och Båtmässan (7-17 mars). Det är 2 av mina "måsten" på Älvsjömässan. På den förra brukar jag leta efter igelkottar i olika former då jag är en storsamlare av detta fantastiskt gulliga djur! På den sistnämnda brukar jag kolla på olika tillbehör såsom kläder och skärgårdshantverk mm. Utölimpan brukar alltid finnas där också. Så en hel del att se fram emot innan sommaren....

Imorgon är det första mars, en ny fin bild kommer att finnas på startsidan!

Här kommer några slumpvis utvalda foton tagna någonstans i skärgården: