onsdag 31 januari 2024

Januaribrevet 2024

Här kommer årets första månadsbrev, en liten hälsning sista dagen av januari. Vilken vinter vi haft! Så mycket snö! Och kallt! Temperaturen låg länge runt -17 grader. Men nu har det varit plusgrader några dagar och nästan all snö är borta. Lite isfläckar här och var. 

Jag hade semester första veckan i januari. Nytt år, ny fräsch semester! Tänkte att det säkert skulle bli en dagstur till någon skärgårdsö - men jag kom aldrig ut på någon sådan då vädret var så lynnigt: Fick hela tiden aviseringar från Waxholmsbolaget om inställd trafik och inställda bryggor pga starka vindar och isläggning. Och att trafiken med kort varsel skulle kunna ställas in. Så jag vågade ej åka iväg. Kanske man skulle bli kvar på någon ö om man väl kom ut. Inte så lockande tanke så här års precis då de flesta vandrarhem och affärer har stängt. Så det blev en "hemma"-vecka istället, men mysigt det med. 

Under hela januari så har jag haft ett stor längtan efter sommaren och skärgården. Jag har spenderat mycket tid på att planera hela ö-luffen och har faktiskt bokat 5 öar, endast 2 öar återstår! Det känns som om jag redan är på väg..... Man får verkligen hoppas att det blir en fin sommar! 

Här kommer några vackra vinterfoton från Torö, där vi spenderade julen: