onsdag 27 mars 2024

Marsbrevet 2024

Här kommer en liten hälsning i slutet av mars. Vilken härlig månad det varit! All snö är borta och bara barmark så långt ögat kan nå. Nu börjar man verkligen få riktiga vårkänslor! Nu börjar hoppet om en härlig sommar träda i kraft! Så hur fick jag mars att gå?

I söndags tog jag en dagstur till Utö! Äntligen kom jag dit. Jag ville ju åka redan i januari när jag hade min första semestervecka! Jag hade 3½ timmar att disponera på underbara Utö. Jag vandrade omkring, först kom jag till Södra Sandvik, sedan vandrade jag vidare till Kroka, sedan tillbaka uppför Lurgatan till hamnen igen. Det var kallt som tusan den dagen.... inte riktigt vår där ännu!

Har även bokat en weekendresa till en skärgårdsö i mitten/slutet av april. Blir ute i 3 nätter. Det ser jag verkligen fram emot! 

Imorgon börjar påsken och den ska vi spendera ute på landstället på Torö! Vi åker redan imorgon och stannar förmodligen ända till måndagen. Det ska bli mysigt att komma ut dit igen. Sist var vi där runt julen. Då hade vi massor av snö. 

Glad Påsk! 

Här kommer några foton från Utö i söndags: