tisdag 30 april 2024

Aprilbrevet 2024

Här kommer en liten hälsning på självaste Valborg! Nu känns våren verkligen i antågande! Det var några varma dagar i början av april, då trodde man nästan att våren var på väg - men sen kom kylan tillbaka. 

Så vad har hänt i april då?  Jo, jag åkte ut på min första weekendresa på 2 år - och den tog mig till underbara Svartsö! Det blev en 3-nätters vistelse. Det var ganska kallt, jag fick gå mig varm! Jag gick kors och tvärs över ön; Alsvik, Söderboudd och Bistro Sågen. På den sistnämnda var det riktigt god mat och ett oerhört trevligt ställe ute på vischan! Nu fick de pluspoäng av mig - till skillnad från när jag testade stället första gången sommaren 2019. Då blev jag helt bortglömd. Men jag gav dem en chans till - och det blev lyckat! 

Sommaren och skärgårdsluffen närmar sig med stormsteg! Jag åker i juli, så inte många veckor kvar... det lär nog gå fort! 

Imorgon är det 1 maj, en ny bild pryder startsidan! Välkommen sköna maj!

Här kommer några foton från naturreservatet i Tyresö: